Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 10 april 2012

Another rainy day

Herregud va snabbt man tröttnar på detta regnande. Känns inte kul att göra nåt alls. Inte gå till lekparken, promenad, ens gå ut överhuvudtaget. Igår gjorde vi inte många knop, åkte och storhandlade och upptäckte sedan att lilla fisen hade lite förhöjd temp. Såklart fick man dåligt samvete att man tog med henne till affären men idag har tempen varit normal igen så jag vet inte vad det var för nåt... 

När jag vaknade till regnets smatter även idag kände jag direkt att det fick bli en lugn dag igen. Vi gick till 39:an efter lunch och drack kaffe, annars har vi bara hängt hemma. Gjorde spaghetti & köttfärssås till middag. Mitt projekt är ju att T ska äta det vi äter så de första dagarna får det bli det barnvänligaste jag kan komma på. Och jo, det gick helt okej. Lite tveksam var hon men hon åt mycket. Svårt att jämföra med burkmaten men hon verkade mätt och belåten. Mango/banan till efterrätt och sedan ett mariekex som grädde på moset. Just nu är det svårt att göra något ute i köket då hon hela tiden följer efter en där och drar en i byxbenen. Men idag ställde jag ner en bunke med lite köksredskap så hon kunde plocka in och ur och det funkade en stund! Just nu är det helt enkelt lite svårt att få några vettiga sysslor gjorda med henne i närheten, men det går väl över det med.

Imorn är det 1-årskontroll på BVC med sprutan... Inte helt pepp på det, men det ska ju göras. Hoppas återigen att hon slipper biverkningar. Hon har inte reagerat på någon av de andra sprutorna i alla fall, så jag hoppas! 

 

2 kommentarer:

  1. Det var ungefär vid ett års ålder som Oskar ville börja hjälpa till med allt. Så det har jag låtit honom göra, tvätten, pilla med en bit gurka och en smörkniv tex

    SvaraRadera
  2. Ja, sånt är kul just nu :-)

    SvaraRadera