Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 8 april 2012

Favorithögtid

Måste säga att påsken är en av mina favorithögtider. Mamma konstaterade att vi firat ihop varje år utom ett sen jag flyttade hemifrån. Traditionen har ofta varit att de kommit hit, men minns en underbar påsk för 2 år sedan. Då åkte vi till dem, jag och R åkte hem till Hannah på middag på långfredagen. Jag drack 2 glas vin men var inte på något sätt berusad. Vaknade mitt i natten av att jag mådde så illa. På påskafton skulle mina släktingar komma till oss på middag, såg speciellt fram emot att träffa min moster & kusin från Finland och även min mormor skulle komma vilket var härligt då vi inte ses så ofta. Meeen det där illamåendet berodde inte på mina 2 glas vin utan var magsjuka. Så jag låg däckad hela påskafton. Mamma, pappa och R satt och åt påskmiddag. Jag låg i sängen och kände dofterna från köket som inte direkt var lockande och var så ledsen över det inställda släktbesöket. Trots detta härliga minne gillar jag påsken mycket och även denna har varit väldigt bra. 

På Theas födelsedag gjorde vi inte så mycket. Mamma och pappa kom runt 13-tiden och vi förberedde mest inför kalaset. Fixa tårtor och kakor, hämta extrabord m.m. Sen var det då kalaset som jag redan skrivit om i fredags. På kvällen tog vi det lugnt, kollade Let's Dance och la oss tidigt. Igår åkte vi iväg till Bäckebol och shoppade skor till T. Kollade även utemöbler på Jysk. De hade ett set vi båda fastnade för men just nu har jag ögonen öppna på Blocket. Mycket som kommer ut nu i påsktider (det var t.o.m. en artikel i Aftonbladet om hur många annonser som kommer ut just i påsk) och jag har redan sett flera grupper jag gillar, tyvärr lite för långt bort geografiskt men tror snart jag hittar det jag vill ha. Nu har mamma och pappa åkt, vi ska lämna Thea hos farmor & farfar om en stund för att kunna greja i vår garderob och sedan ska vi dit och äta middag. Glad söndag, och trevlig fortsättning på påsken allihopa! 

 

1 kommentar: