Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 25 januari 2016

Nöjd

Jag blir så glad på mig själv när jag löser mina egna bekymmer :-) Jag älskar smoothies, helst jordgubbs men det mesta funkar. Hallon är enkelt att ha hemma och det är just det jag har hemma just nu men man ska ju helst koka hallon innan man använder. Varma hallon i smoothies - not so good... Har irriterat mig på detta länge, men idag hittade jag lösningen! Igår gjorde jag lite smakportioner till killarna att testa i veckan och då använde jag min nyinköpta silikonform som rymmer ungefär 50 gr/fack. Insåg först idag att det ju är perfekt att koka upp hallonen och sen hälla i dem i formen och frysa igen. Klart att använda! Ibland är man ju riktigt clever ;-) Passade även på att mosa ihop några bruna bananer så de inte går till spillo. Här är min braiga silikonform bredvid dagens smoothie som bestod av lite kvarg, vaniljyoughurt & blåbär. Formen kommer från Barnmatsburken, finns i denna storleken + mindre smakportioner (tror de rymmer 25 gr). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar