Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 9 januari 2016

Ellen <3

Äntligen är favvoprogrammet Ellen tillbaka på Kanal5. Dragit ut på tiden så känns som jag väntat en evighet! 


Här med Hillary Clinton, som jag hoppas blir USAs nästa president. Det känns som det är på tiden att världens mäktigaste man blir en kvinna. Och att det definitivt inte blir Donald Trump. Men amerikanerna kan väl inte vara så dumma? Nej, vi får hålla tummarna för Mrs Clinton. Jag gillar verkligen Ellen, hon verkar genuin och brinner för vissa saker starkt och det tilltalar mig. Bara hennes standardfras Be kind to one another. Så himla enkelt & sant. Hur mycket bättre hade inte världen varit om vi varit snällare mot varann? 

Över till något annat, idag blev det lite pulkaåkning. Man måste ju passa på så länge snön stannar och en mamma från Theas förskola hörde av sig och frågade om vi ville hänga med ut. Robert spelar match idag så jag & barnen hängde med. Så himla tacksam för all hjälp jag får. Dra pulka (liiiite tungt att dra Thea i pulkan efter dubbelvagnen...men det går!), hjälpa med vantar som ramlar av m.m. När det blev kallt och vi skulle gå hem ville tjejerna fortsätta leka och det gick bra så nu har T varit hemma hos dem sen lunch. Perfekt tajming en dag som denna så jag är verkligen glad att det blev så! Resten av lördagen blir familjehäng och mys inne. Vad hittar ni på idag? 

2 kommentarer:

  1. Älskar också Ellen. Heja dig förresten, vad du kämpar!

    SvaraRadera
  2. Ja, hon är inspirerande! Tack snälla du, alla hejarop & pepp värmer verkligen!

    SvaraRadera