Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 8 juli 2016

Den där livsdrömmen

Jag har genom livet haft med mig en dröm. Den har inte alltid varit så stark men den har hängt med genom alla år, så länge jag kan minnas. En dröm om att en dag skriva en bok. Jag har alltid älskat att skriva och som liten skrev jag väldigt mycket noveller. I gymnasiet valde jag en skrivkurs som eget val och det var så sjukt kul! Minns en uppgift vi fick, tror vi hade 2 veckor på oss att lämna in den. Jag skrev klart den samma eftermiddag, vid en dator på skolan. Gjorde lite småändringar men i grund & botten var det mitt slutresultat. Jag inser ju självklart att det inte bara är att sätta sig och skriva, utan egentligen skulle jag nog vilja gå någon slags författarkurs. För även om jag gillar att skriva betyder inte det att jag behärskar skrivarkonsten i sig. Har läst lite grann på Camilla Läckbergs hemsida där hon har "mini-deckar-skrivarkurs". Väldigt intressant läsning som ger många tips! Jag tror även självförtroende spelar in. Visst skulle jag kunna sätta mig och skriva ihop något men att tro att någon annan skulle vilja lägga sin tid på att läsa det? Nej, det känns främmande. Någon dag tar jag kanske tag i den där boken, vem vet? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar