Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 14 juni 2016

Det blommar

För några veckor sen så planterade ju jag och Thea lite grann. Hon fick välja mycket även om jag styrde henne åt det hållet jag ville ibland ;-) Det blev petunior & lobelia (gammal klassiker som jag alltid hade i mina balkonglådor på den tiden jag hade balkong), en jättefin solros, en pelargon & en million bells. De senaste veckornas fina väder har gjort att alla växterna frodas. Man får vattna varje kväll men det är rätt skönt att gå ut en sväng och pyssla med blommorna på kvällen. Tar ju bara ca 10 min om man inte vill greja lite extra. 


Längtar efter en rejäl rabatt. Vi har plats och jag vet precis hur jag skulle vilja ha det. Vi har en slänt på vår tomt och i den slänten skulle en prunkande rabatt vara perfekt. Men har tyvärr inte gjort slag i saken då vi har rätt mycket mördarsniglar och de kommer från slänten så fråga är om något kommer få vara kvar i rabatten eller om allt kommer ätas upp... 
Har ni gröna fingrar? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar