Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 31 december 2015

Summering 2015

Året som gått. Var ska man börja? Blir svett bara jag tänker på det. Småbarnsåren, ja, vad ska man säga om dem? Svettiga, känslosamma, slitiga, kärleksfulla & tuffa. 2015 började sådär med att jag & Fialotta var sjuka först över julen 2014 och hennes feber gav inte med sig utan höll i sig i 8 dagar. Så förra nyårsafton satt vi med febrigt barn och höll tummarna att det skulle vända. Januari rullade på snabbt med förkylning efter förkylning för mig, såsom hela hösten varit också. I slutet av januari fick jag svaret på varför denna graviditet var så mycket tuffare än den med Thea. Tvillingar. Sista dagarna av januari och början av februari är en enda stor dimma och töcken. Tog minst en vecka att landa efter det beskedet. Våren var rätt tuff överlag. Vi seglade hyfsat smärtfritt fram tills mars då Thea fick halsfluss. När vi precis ridit ut den penicillin-kuren började hon spy på kvällen av sin 4e födelsedag och fortsatte med det i över 36 timmar så jag tillslut fick söka akut på Östra. De kunde inte hitta vad som var fel (var varken noro eller calici) men efter besöket började hon sakta men säkert återhämta sig. Tog flera dagar men tillslut var hon sig själv igen. I april blev jag sjukskriven på 50% pga duplex. Där nånstans fick Thea vattkoppor. Enough is enough tycker man men icke! Hon fick det ganska lindrigt och efter en vecka var hon helt okej igen. Första dagen tillbaka på förskolan och min första dag som sjukskriven på 100% var i maj och på eftermiddagen ringer förskolan och säger att hon skadat armen. Akuten två dagar i rad slutade med gips från axel till handled och vi trodde det var nåt slags skämt. Efter gipsade armen lugnade det sig i alla fall på sjukdomsfronten. Jag var som sagt sjukskriven, plöjde igenom bl.a. the fall och nötte ner soffan i det enda hörnet jag kunde sitta. Juni var en enda lång och plågsam vänta tills de äntligen föddes, en dag efter beräknad ankomst, den 29/6. Juli bestå mest av bebis-bubbla och få ordning på nya tillvaron. Det blev ytterligare tillökning bara 5 dagar efter tvillingarna, då grannarna fick sin lilla Tage. Augusti var varm och svettig. Robert började jobba, min mamma kom till oss och var en enorm hjälp första tiden själv. September lunkade på rätt bra. Vi hade fantastisk barnvakt till alla barnen i mina föräldrar då vi skulle ut och fira Roberts mamma som fyllde 70 år. Oktober gick ganska obemärkt förbi, vardagen började infinna sig och jag började få lite rutin på allt. November och alla julbestyr tog sakteliga form. Thea älskar julen och har nästan verkat stressad över det istället för att uppleva det som mysigt? December sprang förbi, med julfirande, lussekatter, luciatåg, granar, ytterligare en ny bebiskompis när andra grannarna fick tillökning och slutligen ett fint nyårsfirande hos mina föräldrar i Örebro! 

 
En partyhatt på Ebbe oxå så hade bilden varit fulländad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar