Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 13 december 2015

Sen sist

Haft noll bloggsug denna veckan så jag får väl berätta ikapp nu :-) Äntligen förskola igen, tis-ons-tors och det har varit gott för både mig och Thea. Men va trött hon har varit. Tror även hon är lite påverkad av årstiden & detta eviga mörker. På föris har det flitigt övats inför luciatåget som gick av stapeln i fredags. Thea ville vara pepparkaksgumma precis som förra året och den klänningen funkade i år igen så det var en enkel match. Detta var det första luciatåget jag sett Thea i då de tidigare "bara" haft pepparkaksbak för de yngre barnen och tåget har varit med barnen från de avdelningarna med äldsta barnen. Nu är hon på näst äldsta avdelningen, min stora, duktiga tjej <3 Jag blev tårögd och jättestolt! Sen fikade vi och gick hem. 

På fredagskvällen träffade jag några kolleger i Gamlestan för att fira av en kär kollega som sagt upp sig och ska lämna stan för kärleken. Sorgligt & trist för oss men fantastiskt roligt för honom såklart. Vi åt på Trattoria Maglia och oh my god! Så jädra gott! Några åt fisk som enligt utsago var gudomlig, jag tog entrecote och den var helt suverän. Drack ett helt ljuvligt rödvin till som jag tyvärr inte uppfattade namnet på då någon annan beställde, måste kolla upp! 


Vi hade en jättemysig kväll och det är alltid vemodigt med hejdå så vi körde en "vi ses"-high five istället. Kändes bättre. 

Och sen var det lördag & söndag kvar ja, får nog bli i ett nytt inlägg det... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar