Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 14 december 2015

Lördag & söndag

För att fortsätta rapporteringen så startade lördagen tidigt efter väldigt få timmars sömn (kom hem 01, men det var det värt) men det är bara att kriga på. Man räknar liksom inte med sovmorgon när man har 3 barn, chansen att alla skulle bestämma sig för att sova längre än 07 är obefintlig. På förmiddagen åkte Thea & Robert till Volkswagen där vi köpte vår bil då vi fick ett mail från dem för några veckor sen att vi kunde hämta ut en gran hos dem. Verkligen snällt och granen var superfin! En stor & ståtlig kungsgran (om än lite sne...). 


På eftermiddagen åkte vi för att hälsa på vänner vi träffade i Grekland. Länge sen sist men slås av samma förvåning vare gång då tjejerna alltid bara sätter igång och leker. Thea har alltid en liten startsträcka men inte med denna tjejen tydligen. Jättekul! Kvällen ägnades åt att klä granen. 

Igår åkte jag och Thea till Plantagen och köpte julstjärnor, hyacinter & en liten sockertoppsgran till henne. Hon har nu dekorerat den med rosa kulor och annat fint. Väldigt stolt över den är hon. 


Ser nu att kamera fokuserade mer på pepparkakshuset än granen men den står där bredvid i alla fall :-) 

Hyacinterna stack jag ner i burkar som jag också köpte på Plantagen för 10:-/st. Mossa i botten och runt om för att stötta upp. Nöjd med resultatet får jag säga. Brukar inte ha julblommor pga katten (alla är giftiga för katter) men nu är han 11 år och äter aldrig på blommor så i år vågar jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar