Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 26 april 2015

En söndag

Denna söndag har gått ut på att få lite reda i oredan här hemma. Vilket Robert gjorde galant. Kan ju knappast ta åt mig äran för det. Jag sköter mest tvätten för tillfället. Eller, jag gjorde väl ändå en hel del jag med, men listan på saker jag inte längre klarar av blir bara längre. Nu är det i alla fall ordning och vi kommer kunna laga mat som vanligt fram till typ fredag i alla fall. Vi har kikat på kakel, belysning till taket i köket och även lampor som ska sitta på husväggen på baksidan. Vi har pratat om utebelysningen sen vi flyttade in i huset och nu när Rs jobbarkompis (elektriker) kommer för att hjälpa oss med en grej i köket passar vi på att utnyttja honom lite ytterligare :-) 

I övrigt har jag & Thea sått frön som hon fick i födelsedagspresent av sin faster igår. Hon fick ett jättefint kit med vattenkanna, små handskar, fröer och små planteringskrukor. Vi sådde solrosor, majs & "blommor för fjärilar". Hon var helt exalterad över "fjärilsblommorna". 



Vi får hoppas det tar sig. Solrosorna vill jag gärna plantera ut i trädgården så dem hoppas jag extra mycket på! 

Nu har jag precis tryckt i mig en bit tårta som grannen kom över med förut. Såååå god! De vet hur man håller sig på god fot med en gravid kvinna, haha :-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar