Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 24 mars 2016

Det där med vagnen

Jo, förstår ni. Det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Vår plan var att jag ska börja jobba igen i augusti. Robert ska gå hem från jobbet i juni och så har vi sommaren tillsammans (kan behöva alla man på däck med två stapplande 1-åringar) sen skulle han vara hemma med killarna till januari. Problemet är bara att det är så högt tryck på de två förskolorna som finns här och att få plats i januari är typ omöjligt. Och vi behöver TVÅ platser. Känns som en omöjlighet. Så vi fick helt enkelt söka plats till nu i augusti och försöka få ner antalet timmar de är där, R kan ju jobba hemifrån och styra sitt arbete väldigt mycket själv vilket såklart underlättar. Men visst känns det knepigt, de är ju så små. Bara ca 15 mån då, man får en liten klump i magen. Hur som helst. Jag hade tänkt köpa en ny vagn till förskolestarten då jag inte vill lämna Buggan utanför förskolan en hel dag. Och valet föll på en Babyjogger City mini GT double. Vi hade en City mini till T som jag tyckte om och detta är modellen över med bättre hjul och handtag. Superenkelt att fälla och tar inte mycket plats. Eftersom förskolestarten nu tidigareläggs och vi ska till Astrid Lindgrens Värld i sommar kommer vagnen att införskaffas redan till sommaren. Jag är inte beredd att släppa Buggan än utan kommer ha den kvar över hösten men eftersom Babyjoggern har så lite plats känns det ok att förvara den tills det blir den på heltid. Funderar på att köpa från Polen då de begagnade säljs så dyrt, nästan samma pris som en ny från Polen. Vi får se... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar