Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 3 februari 2016

Gott!

Jag har dragit igång med Viktväktarna igen äntligen. Det var inte meningen att tappa motivationen så länge som jag gjorde men nu blev det så. Körde i alla fall igång förra måndagen igen och olämpligt nog kom ju namnkalaset i helgen. Jag hade världens sämsta karaktär och åt en del gottis men jag orkar inte gräva ner mig över det utan vi kör på med nya tag istället. Igår gjorde jag middag från ett VV-recept och det blev väldigt gott! Här kommer det: 

Färgglad färsröra: 

2 morötter 
1 zucchini
1 lök
Vitlök
400gr nötfärs
Kryddor som man gillar (blev bara basilika, salt & peppar) 
Kalvfond
Vatten 

Stekte lök & färs, hällde sedan i rivna morötterna & zucchinin, i med kryddorna och vitlöken. Sist blev det vatten och fond. Låt koka ihop en stund. Servera med spaghetti. Ja, det var riktigt gott och även tösen åt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar