Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 10 februari 2016

Get moving!

Det är inte bara motivationen att äta rätt som måste komma igång utan självklart också att röra på sig. Tycker jag kommit igång ganska bra. Mycket promenader och så har det även blivit simning. Precis köpt mitt 10-kort så än så länge har det bara blivit 2 ggr men målet är att komma iväg en gång i veckan. Ett bra mål med så pass små barn hemma får jag säga och då handlar det ju även om att pappan i familjen vill iväg och träna något en gång i veckan också. Simning är verkligen gott för hela kroppen och än så länge känns det som en perfekt träningsform för mig just nu! Då får man även duschat samtidigt, sånt kan det bli ont om här hemma ibland :-) 


I övrigt sover gossarna sisådär just nu. Igår var dagssömnen helt åt skogen och jag fick verkligen ingen paus alls på hela dagen. Annars har nätterna varit bra men inatt såg det ut såhär... 

02.45 - Ebbe (som sällan äter på nätterna längre) vaknade för mat. Pappa matar och Ebbe somnar sen om direkt. 
Någon strax efter 03 tror jag - Thea ropar. Jag hämtar henne. Hon är vaken en stund, säger inte så mycket men jag märker att hon är vaken och jag somnar inte om på direkten.
04.30 - Joel vaknar & vill ha mat. Jag matar och han somnar om direkt. 
05.30 - Ebbe vaknar och tycker det är morgon. Jag lägger honom bredvid mig i vår säng (får ligga i fotändan eftersom Thea redan ligger där). Han är vaken och grejar. 
06.10 - Kollar på klockan, Ebbe har inte fortfarande inte somnat om. 
Ca 06.25-06.30 - Ebbe somnar. Detsamma gör jag. 
06.40 - Joel vaknar för dagen.

SKJUT MIG!!!!!!!!!!!!!!!! 


Ridå, kids, ni vinner. Jag ger upp!!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar