Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 24 november 2015

Lite vardag igen

Nu är Thea tillbaka på föris igen efter veckan hemma. Skönt både för henne & mig. Man har ju på dessa månader skaffat sig lite rutiner här hemma om dagarna och det blir verkligen annorlunda med en 4-åring hemma. Har även märkt att man verkligen måste tänka på vad man har på på teven. Hade på Grey's Anatomy för några veckor sedan och T såg ett stort, blodigt sår innan jag hann upptäcka det och slå över. Hon frågade direkt vad det var och jag tog den lätta vägen och svarade jordgubbssylt :-) Hon verkade nöja sig med det, haha. Även nyheterna får man passa sig med. När terrorattentaten i Paris precis hade skett satte jag på Nyhetsmorgon men insåg snabbt att det inte kunde vara på när hon är i närheten. Hon hann aldrig höra något av det som sas. Hon sover väldigt oroligt på nätterna just nu. Frågar om vad som skulle hända om huset började brinna, om inbrottstjuvar tog sig in m.m. Hon säger även att hon drömt att krigare kommer hit med långa svärd. Stackars liten, så många jobbiga tankar som snurrar runt kan jag tänka mig. Svårt att veta hur man ska svara på allt, men försöker i mångt & mycket vara ärlig (förutom med såret då ;-)), men det är ändå en svår avvägning. Man vill ju inte skrämma upp henne mer eller sätta igång andra svåra tankar. 

Avslutar med bild på Joel, som vände sig från rygg till mage igår. Himla glad blev han när han äntligen fick bort armen och kunde sno runt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar