Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 18 juli 2014

Det blommar!

Min favoritblomma har i många år varit småpetunia, eller million bells som den också heter. Som namnet säger så har den massor av små blommor som, om man får den att trivas, bara blir fler & fler så tillslut blir den alldeles översållad av blommor. Förra året köpte jag två stycken men lyckades inte speciellt bra med någon. En blev attackerad av sniglar innan jag hann uppfatta det och dog och den andra blev liksom aldrig så där stor och prunkande som jag ville. I år är det dock andra bullar! I år har de tagit sig riktigt bra:


Eftersom jag älskar petunior har jag även stora. De trivs de med, och ser så här vackra ut! 


Rabarbern växer som ogräs, hallonbusken har blivit riktigt stor och smultron har vi haft gott om i år. Men tyvärr har jordgubbarna lämnat mig besviken i år igen så till nästa år ska jag byta sort. Har en variant med röda blommor nu men de tar så lång tid på sig och det blir inte riktigt de där fina, stora gubbarna som jag är ute efter. Så de ryker till förmån för en annan sort nästa år. Så får det bli!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar