Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 24 november 2014

Ingen tandläkarskräck direkt

Idag har jag varit hos tandläkaren, eller, det är faktiskt en tandhygienist jag går till. Hon är den bästa. Jag går fortfarande kvar i min gamla stadsdel pga henne. Hon är snäll och skäller aldrig, inte ens när man slarvat. Däremot får hon en att inse att det är dags att skärpa sig ibland. Idag var inte så farligt, jag är bra på tandtråd. Men fick bakläxa på andra saker och där ska det bli skärpning. Imorse berättade jag för Thea att jag skulle till tandläkaren och då frågade hon om jag också får en sån fin grej som hon får när hon är hos tandläkaren. Nej, vuxna får inte det, sa jag då, men jag var ju ändå tvungen att berätta detta för min tandläkare. Och vem gick hem med ett klistermärke?? Ha! Thea blev impad kan jag säga! Förstod att jag varit väldigt duktig :-) 

På tal om det lilla sockergrynet hade vi en intressant läggning ikväll. Hon var trött så ögonen gick i kors men det höll henne inte från att sjunga igenom hela sin repertoar. Tipp tapp, pepparkaksgubbarna ("Går inte till ögonen och hattarna på sne" (infoga gråtskrattande emoji)), Pippi, Emil och tillslut bara något eget hittepå för att till varje pris fortsätta sjunga. Efter ca 15-20 min ersattes sången abdrupt av tunga andetag, hon bara dunade in på en sekund. Lille goa barn. Nä, nu ska jag sluta svamla. Har ingen bild till inlägget så ni får en på mig & min man från Malmö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar