Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 3 november 2014

Bigfoot

Jag har alldeles för länge skjutit upp att köpa vinterskor till Thea. Tycker det här med storlek är så sjukt svårt så jag har liksom struntat i det. Men i helgen var vi inne i stan så då passade vi på att mäta hennes fot så vi skulle få en bra mätning. Hon har som jag: långa & smala fötter (jag har stl 40). Men att hon skulle ha så här stora fötter anade jag aldrig. De är 17 cm. Vilket betyder att hon ska ha en vintersko med 19 cm i innermått. DET BLIR STORLEK 30-31!!! Jag & R bara skrattade när vi tittade på några skor i den storleken. Alltså, hon kan inte ha så stora skor. För att testa så fick hon prova en sko i stl 30, alltså en storlek mindre än hon borde ha och den var så stor att hon inte kunde gå i dem alls. Helt ärligt vet jag faktiskt inte vad vi ska göra. Problemet är ju att hennes fot är nätt & smal så en stor sko sitter inte bra någonstans utom på längden. Sen ser man när man titta på foten att det är stor skillnad mellan stortån & lilltån, stortån är väldigt mycket längre än de andra tårna så det är därför hon mäter upp till 17cm... Blä, vet inte riktigt hur vi ska lösa detta. Hon får gå i gympaskor hela vintern :-( 


Den himla stora lilla foten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar