Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 11 november 2012

Lång väg till lunch & till ett bra schampo.

Då jag och Thea gick upp 06.30 idag (hon brukar vakna senare, är det vintertid som spökar?) känns det som klockan nu borde vara typ 15. Detta härliga väder gör en inte på toppenhumör men det finns ju inte att göra åt det så bara köra på ändå. Jag är trött efter kickoffen, och att jag la mig alldeles försent igår trots att jag var dödstrött. Idag har vi storhandling på schemat och snart ska jag sätta mig och skriva ner maträtter för veckan och inköpslista. Men först en välbehövlig dusch.

På tal om dusch köpte jag nytt schampo & balsam för några veckor sedan. Har varit väldigt nöjd hittills, håret blir mjukt, känns fräscht länge och luktar väldigt gott även två dagar efter senaste shamponering. Men de senaste dagarna har hårbotten börjat klia. Det känns inte som ett bra tecken. Dessutom har håret blivit "platt" ganska snabbt efter att jag tvättat det. Elektriskt är mitt hår alltid denna årstiden och så även med detta schampo (fick dock testa en kanonbra produkt som en kollega hade, håret blev icke-elektriskt och höll sig så resten av kvällen så den ska inhandlas!). Det jag använder nu är Wella professionals Enrich. Någon som har nåt annat schampo-tips? Spelar ingen roll om det är dyrt eller billigt, bara det är bra! Fick tips om Dove från två kolleger så funderar på att ge det en chans.

5 kommentarer:

  1. Det här är helt konstigt för jag har alltid bara använt typ Redken och Kerastase, men Clearasil är toppen för mitt hår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Vågar liksom inte köpa en jätteflaska dyrt schampo ifall det inte skulle passa mig. Svårt detta, men Clearasil hamnade defintivt på listan nu!

      Radera
  2. Håller med ovanstående. Jag har de senaste åren använt diverse dyra salongs schampo men hittar inget riktigt bra. Får nog också säga att clerasil är förvånansvärt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att ni båda rekommenderar samma! Ja, det får bli en testflaska snart. Finns det balsam också?

      Radera