Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 19 augusti 2016

Intensiva dagar

Fullt ös så här sista semesterveckan. På måndag börjar inskolning på förskolan! Jisses! Hur kan det vara dags redan? Lite panikslagen att mina killar som är så små ska börja. Men det kommer bli jättebra! Tröstar mig med att jag såg en barnpsykolog på Nyhetsmorgon som berättade att bästa inskolningsåldern är 14-16 mån då de oftast är på ett bra ställe då. 18 mån var sämre då det oftast kommer en stor separationsfas då. Hade vi följt ursprungsplanen skulle de ju börjat vid 18 mån. Så alltid något positivt att tänka på i alla fall :-) Det mesta med ytterplaggen är klart, men gummistövlar har jag inte tagit tag i än. Och det saknas T-shirts, byxor & strumpor också... Gaaah! Jaja, det löser sig!

Denna veckan har gått i ett. Tisdag och onsdag var vi på Liseberg. Coop har ett erbjudande att man får tvådagars åkpass till priset av endags. Så vi körde en dag hela familjen och en dag bara jag & Thea. Vad vi åkte! Bergbanan 3 ggr, Flumeride, Jukebox, Kållerado, massor av kauseller på Kaninlandet och självklart spel på hjulen. Vann dock bara en chipspåse... Ja det var verkligen en toppendag! 


Igår åkte jag med grabbarna till Kungälv för min första tvillingträff! Hade ingen aning om att två av tvillingmammorna jag följer på Instagram bodde i Kungälv. Vi bor typ 10 min därifrån så vi möttes där igår för lek & lunch. Jättetrevligt! Men ni kan ju gissa att vi drog blickarna till oss när vi klev in på lunchstället, 3 mammor & 6 barn :-) Så välbehövligt för mig att träffa andra tvillingmammor, jag tror inte ni förstår hur skönt det var att för en gångs skull inte vara "den speciella" eller den som alltid tar längst tid på sig och den som får sympatiska leenden när folk ser hur fullt upp det är. Så skönt att se att de är precis som jag, har lika mycket att göra och lika svårt att fördela uppmärksamheten. Synd att jag upptäckte dem en vecka innan jag börjar jobba men som tur är finns det ju helger! 


Godingarna!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar