Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 29 februari 2016

Boosta immunförsvaret!

Min bästa kombo om man vill undvika eller mota bort en begynnande förkylning är te med färsk ingefära, citron & honung. Gammal beprövad hälsodrink och efter att otaliga gånger lyssnat på min svärfars hyllningar till ingefäran är jag ändå beredd att stämma in i kören, den är nog jäkligt bra till mycket! Känner jag minsta kli i halsen försöker jag direkt brygga mig en kopp och hoppas på det bästa. Men egentligen är det redan försent när man börjar känna symptom och jag är dålig på att dricka detta te förebyggande då jag inte älskar smaken (absolut inte äckligt men inget jag får sug efter). Kom på att jag läst om ingefärs-shot på flera ställen och har nu bestämt mig för att jag måste testa detta. Man brygger helt enkelt en koncentrerad variant av teet med dessa 3 huvudingredienser och förvarar i en försluten flaska i kylen. Bara att ta fram varje morgon och ta sig en hutt. Måste bara lösa en bra flaska också så ska det bryggas shot!! Mitt immunförsvar brakade typ samman när jag var gravid med tvillingarna och har inte återhämtat sig fullt ut. Blir absolut inte sjuk lika ofta som under graviditeten men oftare än innan. Så jag hoppas denna mirakelbrygd ska göra underverk :-) Gör ni något speciellt för att hålla er friska i dessa basiluskiga tider? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar