Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 29 maj 2013

Skansen var det ju också!

Robert var den som tog kort på Skansen och dem har jag ännu inte fått över till min telefon så jag fick ta det jag hade i telefonen. 

Lördagen i huvudstaden bjöd på strålande sol och 20-23 grader. Vi fyra vuxna och fyra barn kom tillslut iväg med tunnelbanan och färjan ut till Skansen. Riktigt fint får jag säga, vi tittade på djur, lekte, fikade i gröngräset och njöt av solen & värmen. Kikade även på scenen där Allsången går och va pytteliten den är! På teve ser den så stor ut men det var den verkligen inte på riktigt. 

Vi kom hem och fixade sen middag, barnen busade musten ur sig och vi vuxna orkade bara sitta uppe nån timme efter de somnat. Frisk luft tar verkligen på krafterna. Bjuder på en bild på utsikten från deras lägenhet. De bor rätt centralt om man säger så. 

På söndagen var det mest tänk på hemfärden men vi gick även till en lekpark som ligger ett stenkast från deras lägenhet. Stora Blecktornsparken. Vilket härligt ställe att ha runt hörnet, trots att man bor mitt i smeten på Södermalm. Gungor, rutschkanor, klätterställningar, getter, grisar m.m. Ja, de verkar ha det rätt bra där de bor, även om jag saknade tystnaden vi har här ute på "landet" :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar