Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 10 maj 2013

Rynkigt

Jag har aldrig varit en direkt fåfäng person. Kan åka till affären utan smink, t.o.m. i mjukisbyxor om det vill sig riktigt illa. Har överhuvudtaget aldrig använt speciellt mycket smink. Jag är heller inte en person som funderat så mycket på min ålder, vet att jag när jag fyllde 26 reflekterade över att jag nu var närmre 30 än 20 men annars inget. 

Dock hände något häromdagen. Jag tittade mig i spegel och upptäckte några rynkor under ögonen. Bara några dagar innan det slog det mig att jag fyller 30 nästa år (OBS! Är fortfarande 28 i några veckor till). Vi har vikarier på jobbet som är födda 1993... Och helt plötsligt fick jag lite ångest. Varför vet jag inte? Varför skulle något bli annorlunda för att man fyller 30? Åren mellan 20-nu har varit den absolut roligaste tiden och det kanske är därifrån ångesten kommer. Typ It's the end of an era lite grann. Äsch, ingen idé att fundera ihjäl sig över det. Alla blir vi gamla och alla får vi rynkor & gråa hår. Bara att gilla läget :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar