Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 9 september 2012

Hur ska man komma igång igen?

Efter några lyckade första veckor med Viktklubb där motivation och engagemang var på topp har jag nu fallit ner i en svacka är svår att komma ur. Jag är sugen på allt. Främst är det godis/sött och bröd jag är sugen på. Ofantligt trött på knäckebröd till frukost, vill trycka in mig goda tekakor, eller annat gott bröd med ost och andra goda pålägg. Jag gissar att jag egentligen behöver lite inspiration till nya vanor när det gäller framförallt frukosten. Det finns ju miljoner variant av goda frukostar jag kan äta som går snabbt men just nu är man liksom fast i gamla hjulspår. De senaste två måndagarna har jag lovat mig själv att skärpa mig och sköta kaloriintaget som jag ska och det funkar kanon fram till torsdag typ. Sen orkar jag inte riktigt och tar istället den lätta vägen. Nej, nu får det på allvar vara skärpning. Jag ska försöka hitta rätt vanor, som inte känns så tråkiga utan som känns inspirerade och roliga. Kom gärna med tips om ni har några! 

Vill för övrigt be om ursäkt för både dåligt bloggande och svarande på kommentarer, har varit rent usel på det den senaste tiden och ska skärpa mig även på den fronten. 

En av mina stora svagheter är pannkakor. Jag älskar pannkakor av alla dess slag. Ugns, tunn, amerikanska. Vad som. Och det verkar gå i arv. Här har ni bilder på T från i fredags. 3½ fick hon i sig. Jisses säger jag bara! 

 

2 kommentarer:

  1. Du har ju varit så himla himla duktig! Inte konstigt att det blir en liten dipp!
    Något jag älskar att äta till frukost är egenrostad muslie med nötter och vanlig naturell yoghurt, jag håller mig bättre på det än gröt. Lite frukt i är också gott! Hör av dig om du vill ha muslierecept!

    Ge inte upp Nina!! Fortsätt kämpa!
    Kram TSI

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egen müsli lät gott! Tar gärna recept på det! Ja det är bara att kämpa på, tack för pepp! Idag är jag nöjd att jag inte åt något när Alex mumsade i sig en plopp-strut på andra sidan bordet och en gigantisk skål med Polly stod framme...

      Vägningen idag gick bra (ska lägga upp nu) och det motiverar mig just nu! Tack för fina ord vännen! Kram

      Radera