Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 17 juli 2012

Resumé

Ursäkta dåligt bloggande de senaste dagarna. Det är så mycket som ska hinnas med på en vecka och ska väl erkänna att man även blir lite slö av att vara här. Thea är ju i det närmaste besatt av sin mormor och är efter henne som en svans så det känns som att ha barnvakt jämt :-) 

Igår var vi i alla fall i Askersund. En fin liten stad med en väldigt mysig hamn. Vi åt thaimat på en båt. Solen sken men varje litet moln som seglade förbi på himlen hade lite regn med sig så det var sol & regn om vartannat. När man är i Askersund måste man ta sig en sväng på Snäckbåten. En båt fylld med snäckor och annat krimskrams. Jag var ofta där när jag var liten så det var verkligen nostalgi att besöka den igen. Även en glass måste ätas i Askersund. Efter att jag vid sjusnåret nattat en supertrött tjej som bara sovit 45 minuter på hela dagen och som varje morgon sen vi kom hit (utom i lördags) vaknat okristligt tidigt, åt vi tacos och sedan tog R och jag en promenad. Skönt att gå själva, det var länge sedan vi kunde ta en kvällspromenad ihop. Kvällen avslutades med TP. Bilden nedan är från upploppet. Alla tårtbitar på plats, vem skulle komma först till mitten och svara rätt? Jag och R! Turligt nog fick vi en fråga om författaren Ed McBain, en av mina gamla favoriter. Lite tur ska man väl ha ibland? 

Idag har vi varit i Glanshammar och hälsat på Hannah i stugan. Mysigt lite torp med stor potential. Lyckades med bedriften att inte ta en enda bild, trots att det ligger så fint vid vattnet. Verkligen ett smultronställe, där de verkar ha det riktigt bra, hon & Jonas. Käkade lunch, fikade och pratade massor. Thea tog Hannah till sig när hon bjöds på lite glass och lärde sig säga 'Hannah' lagom tills vi skulle åka hem :-) Tyvärr blir det ingen träff med Sarah & lilla söta Älwa denna gång. Svårt att få ihop tidsmässigt, och även om vi skulle lyckas hade nog inte T kunnat följa med. Även om hon troligtvis inte smittar än vill jag inte riskera att Älwa som bara är 4 månader blir sjuk i vattenkoppor. Känns verkligen skit, men så är livet ibland och det är bara att acceptera. Glad att vi hann umgås många timmar med H i alla fall! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar