Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 21 januari 2013

Cruisefas dag 1

Idag har jag alltså gått över till Cruisefasen som nästa steg i Dukan dieten heter. Nu varvar jag dagar med bara protein med dagar då jag äter protein & grönsaker. Idag var det grönsaksdag och den såg ut såhär.

Frukost 1: Vaniljyoghurt (läste mig till att den var okej att äta och blev överlycklig. Trött på naturell mild yoghurt utan något till.)
Frukost 2 på jobbet: 1 kokt ägg, keso & skinka.
Lunch: Senapskyckling (recept ur Dukan-boken); Kyckling lårfilé med dijonsenap, kesellaröra & stor sallad till.
Mellanmål: 1 kokt ägg, keso & riven morot.
Middag: Köttfärssås & vitkålssallad.
Kvällsmat: vanilj & naturell yoghurt blandat.

Ja, det var ljuvligt med grönsaker igen. Morötter har jag saknat mycket, men man ska vara lite försiktigt med just morötter och inte äta det till varje mål på grönsaksdagarna. Så till resultatet på vågen.

Viktnedgång attackfasen: -2,5 kg
Viktnedgång totalt: -2,5 kg
Viktnedgång sedan augusti: -13 kg

Kan inte fatta att jag gått ner 13 kg. Tycker inte alls det syns, men det är nog för att efter semestern när jag startade med Viktklubb hade jag dragit på mig många kilon bara under semestern och dessutom lite vätska tror jag. Hur som helst är jag så glad! Tänk att det går så bra. Nu är det bara resten kvar ;-)

På bilden är det havrekliplättar som ska jag ha som mellis imorgon. Mättar bra, vi har lång dag så jag jobbar till 19.

2 kommentarer:

  1. Min vän, jag tycker inte heller att jag märker av mina 20 kilon, men enligt andra är det en otrolig skillnad! Det tar tid att vänja sig. Jobba på gumman <3 /Burris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kände knappt igen dig när jag sist såg dig :-) Du är så fin!! Tack vännen! Just nu är jag mest frustrerad över att vågen vägrar röra sig neråt alls... Fattar inte varför, men men det är bara att köra vidare! På kläder känns det verkligen tydligt men vågen säger inte samma. Tur att jag vet att den ljuger ibland ;-) Kram <3

      Radera