Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 19 december 2011

December alltså...

Den här månaden, jag fattar inte hur en månad kan bli så fullspäckad som december alltid lyckas bli. Känns inte som man haft en minut över till vad som helst. Nu ställde ju vår flytt till det extra mycket i år, men att det är julafton på lördag - herregud var tog tiden vägen? I lördags hade jag och Thea en relativt lugn dag, men man får ju ändå inget gjort med en bebis på höften. R spelade match och vi hängde med Carro & Valter. Igår hade vi lite knytis. Myggan med familj kom och Jukkis, Carro & Valter. Alla hade med varsin paj, jag gjorde sallad och Myggan fixade gott bröd. Mycket lyckat, och varenda smula paj försvann. Efter paj och kaffe åkte vi till Liseberg för att uppleva julen där. Alltid lika mysigt (och kallt). Var nära att köpa fudge även i år (stod där och kollade förra året med), men ändrade mig och lät bli. Istället blev det en mugg rykande varm valhrona choklad med vispad grädde. Mums! Spelade lite på hjulen, men vann inget (och tur är väl det egentligen). Drömmer om att antingen vinna på godis - eller kexchokladhjulet.... Den dagen... :-) 

Denna vecka ska jag/vi: handla lite julklappar (vi ska inte köpa många och vet precis vad det blir så det känns inte så stressande), köpa julgran, handla all julmat med Myggan, hälsa på jobbet för lunch och hämta min julklapp, hälsa på Rs jobb så de får träffa Thea och sedan riva av en rejäl städning här hemma också. Let julveckan begin - I'm ready!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar